When this began...

2007

Filter - Recenze Minutes To Midnight

Umění dospět - zahoďte předsudky, Linkini ro zvládli

Slušňáčtí milionáři z Linkin Park jsou nyní snadným cílem: ´Vy už jste si svou slávu užili, tak teď si do vás kopnem.´ Jenže pokud odoláte pokušení vozit se po bývalých teenagerských hrdinech, dojdete ke zjištění, že novinka Minutes To Midnight není špatná. Že Linkinům se skutečně za asistence producenta Ricka Rubina podařilo vyspět, popostoupit ze svého typického a přesně definovatelného stylu, a přitom neztratit svou schopnost psát opravdu silné písničky. Je fajn, že když tvrdili, že nová deska bude jiná, nekecali. Pilotní singl What I´ve Done to sice spíš vyvracel, ale nakonec je to jediná skladba na desce, která vychází naplno z jejich dřívějšího zvuku. Když jsou ostří, jsou ostřejší a vytočenější než dřív, ale hlavní část alba zabírají překvapivě jemnější poprockové písničky s ambicí, která postihne skoro každou kapelu v procesu "dospívání" - totiž být jako U2. Ale oni to díky svému skladatelskému potenciálu ustáli a složili skladby, které se vás dotknou. Album navíc i přes tu vzdálenost obou poloh drží pohromadě, a i když kapela prý pracovala s neuvěřitelnou dávkou sto padesáti rozdělaných skladeb, povedlo se jim v tom neztratit. Samozřejmě jsou tu trochu komická místa - v Shadow Of The Day už to s těma U2 opravdu přepískli a vznikla z toho téměř parodie na With Or Without You, Hands Held High s protibushovským textem, pochodovým rytmem a refrénem postaveném na slově "ámen" zase zavání kýčem, i když neříkám, že to nefunguje. Ale to jsou detaily. Linkin Park to zvládli a objevili cestu, na které může tahle kapela přežít i po třicítce.

Bude se vám líbit, máte-li rádi:

Fall Out Boy - Infinity On High, Angels And Airwaves - We DOn´t Need To Whisper, Fort Minor - The Rising Tied.

Nej skladby: